16°C pochmurno z przejaśnieniami

Pozytywne aspekty ćwiczeń na siłowni

JAK TEMU ZARADZIĆ, Pozytywne aspekty ćwiczeń siłowni - zdjęcie, fotografia

Wysiłek fizyczny, jak powszechnie wiadomo, wiąże się z wieloma korzyściami dla naszego organizmu. Ćwiczenia nie tylko pomagają schudnąć lub wyrzeźbić ciało, ale przede wszystkim, w dużym stopniu wpływają na to jak się czujemy. Jeśli potrzebujesz skutecznego planu treningowego i dietetycznego możesz skorzystać z pomocy specjalistów - na przykład z portalu Gymleaders.pl

Na drodze do ćwiczeń, najtrudniejszym etapem wydaje się być ich rozpoczęcie. Pomimo tego, że jesteśmy świadomi odnośnie wszelkich dóbr płynących z aktywności fizycznej, czasem trudno nam się ruszyć.

Pomysłem na przełamanie się, może być zapisanie wszystkich zalet i sięgnięcie do nich za każdym razem kiedy nie chce nam się ruszyć z kanapy by iść biegać lub poćwiczyć w domu lub na siłowni. Jest to bardzo motywujące, a po pewnym czasie ćwiczenia uzależniają i stają się dla nas wyłącznie przyjemnością.

Korzyści płynące z regularnych ćwiczeń

  • Można by powiedzieć, że najważniejszą kwestią, dlaczego warto zdecydować się na wszelką aktywność fizyczną, jest nasze zdrowie. Dzięki ćwiczeniom:
    • Zmniejsza się ryzyko chorób serca gdyż staje się ono silniejsze,
    • Wzmacnia się układ odpornościowy,
    • Poziom cukru we krwi ulega uregulowaniu,
    • Obniża się ryzyko złamań kości poprzez zwiększenia ich gęstości,
    • Oddycha nam się lepiej, gdyż zwiększa się pojemność płuc,
    • Poziom cholesterolu ulega zmniejszeniu dzięki czemu lepiej funkcjonuje układ krwionośny,
    • Stajemy się silniejsi i odporniejsi na urazy, poprzez zwiększoną masę mięśniową
  • Energia. Wysiłek fizyczny podnosi ciśnienie krwi  i dotlenia mózg, dzięki czemu poranne ćwiczenia sprawią, że w dalszej części dnia będziemy w stanie funkcjonować na pełnych obrotach. Po nocy mięśnie i stawy co nieco ospałe, ale wystarczy krótka gimnastyka aby je rozgrzać i nabyć sił do działania.
  • Ćwiczenia wpływają także pozytywnie na stan naszego samopoczucia. Z każdym kolejnym treningiem będziemy odczuwać większą satysfakcję, zauważymy efekty i zwiększy się nasza samoocena. Wysiłek fizyczny rozładowuje napięcie i stres , a to z kolei wpływa na jakość snu. Sport zwalcza także nałogi i depresję.
  • Uprawianie sportu pobudza naszą kreatywność. Wyostrza się proces myślowy i dzięki temu mamy wiele interesujących pomysłów. Podczas wykonywania ćwiczeń, odpoczywa umysł, dlatego też jesteśmy później pełni pozytywnej energii. Jeżeli odczuwamy zmęczenie i niemożność skupienia się na pracy przy komputerze, warto zrobić przerwę na krótkie ćwiczenia w postaci skłonów czy chociażby spacer.
  • W trakcie wykonywania ćwiczeń, nasz organizm uwalnia endorfiny, zwane hormonami szczęścia. Na pewno nie raz mówimy sobie, że nie dam rady i mamy wszystkiego dość, jednak dzięki tym hormonom czujemy się usatysfakcjonowani i mamy lepsze samopoczucie. Powodują one pozytywny nastrój nawet po ćwiczeniach, które kosztowały nas sporo wysiłku.

 Wszelka aktywność fizyczna sprawi, że nasze ciało ujędrni się i wysmukli. Ruch przyspiesza przemianę materii i obniża poziomu tkanki tłuszczowej. Skóra na skutek ćwiczeń staje się odżywiona i ukrwiona poprzez dostarczenie do tkanek większej ilości tlenu. Jeżeli chcemy stracić zbędne kilogramy, warto rozpocząć treningi. Ciało nabierze pożądanych kształtów, a my będziemy mogli poczuć się atrakcyjni.

Pozytywne aspekty ćwiczeń na siłowni komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się