Czym zajmuje się agencja SEM?

Technologie

Tradycyjny marketing jest coraz mniej efektywny. To, co kiedyś działało na odbiorcę, dziś, w czasach dominacji internetu i jednocześnie powszechnej obecności klasycznej reklamy, która stała się zbyt nachalna, przestało przynosić pożądany skutek. Dlatego najważniejsza jest promocja w sieci, jaką oferuje agencja SEM. Sprawdź, czym się ona zajmuje.

SEM – co to oznacza?

Żeby zrozumieć, co na co dzień robią pracownicy agencji SEM, należy przyswoić sobie znaczenie tego terminu. Jest to określenie, które odnosi się do tzw. marketingu wyszukiwarki i skupia w sobie dwie płaszczyzny działania:

  • SEO,
  • PPC.

Klienci często pytają o to, czym różni się SEM od SEO. Tymczasem to drugie jest po prostu częścią pierwszego, które jest pojęciem nadrzędnym.

Dlaczego wdraża się kampanie SEM?

Głównym zadaniem, jakie do spełnienia stawiają sobie marketerzy, jest zapewnienie stronie lepszej widoczności w sieci, a tym samym zwiększenie na niej ruchu – liczby odwiedzin użytkowników. Dzięki temu właściciel witryny ma szansę przedstawić swoją ofertę potencjalnemu klientowi, a zatem zyskuje warunki umożliwiające sprzedaż i zarobek.

Widoczność dla danego portalu buduje się poprzez podjęcie aktywności jednej z dwóch wyżej wymienionych obszarów (SEO lub PPC), a czasami także łącząc wykorzystywanie narzędzi należących do obu. W takiej sytuacji skuteczność jest o wiele wyższa.

Jak działa SEO?

SEO to zbiór różnych aktywności, których celem jest uczynienie witryny atrakcyjniejszej dla robotów Google. Przyznają one punkty wszystkim zaindeksowanym w wyszukiwarce stronom. Ta, która zbierze ich najwięcej, wyświetlana jest na szycie listy stanowiącej odpowiedź na zapytanie użytkownika, a więc w strefie gwarantującej olbrzymią klikalność. Agencja SEM prowadzi zatem pozycjonowanie, które kierowane jest do klienta samodzielnie wyszukującego firmy w sieci.

W obrębie SEO znajdują się m.in. optymalizacja techniczna, zamieszczanie wysokiej jakości tekstów, budowanie systemu poleceń, czyli tzw. link building.

Jak działa PPC?

Kampanie PPC to różnego rodzaju reklamy, w których klient płaci wyłącznie za ich skuteczność, a nie wyświetlanie. Koszty naliczane są wtedy, gdy użytkownik kliknie proponowany odnośnik i wejdzie na witrynę. Stosowane są Ad Wordsy, czyli np. bannery marketingowe spersonalizowane na podstawie aktywności użytkownika. Są one adresowane do osób mogących być potencjalnie zainteresowanymi ofertą.

Drugi rodzaj działań to linki sponsorowane. Wyświetlają się one na szczycie listy Google, ale nie jako naturalna odpowiedź, tylko wykupiona reklama.

Agencja SEM – dotrzyj do odbiorców ze specjalistami

Działalność agencji SEM umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W sieci jest jednak duża konkurencja, więc warto stawiać na pomoc doświadczonych specjalistów z wieloma sukcesami na koncie. Pożądany efekt zapewnią najlepsi marketerzy.